In Monitorul oficial nr. 955/2019 a fost publicat Ordinul nr. 728/2019 pentru aprobarea Procedurii de anulare a obligațiilor de plată accesorii, în conformitate cu prevederile cap. II – Anularea unor obligații accesorii din Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități fiscale.
Aceasta procedură se
aplică pentru obligațiile bugetare administrate de Agenția Națională
pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) prin entitățile publice
subordonate, cu personalitate juridică, respectiv agențiile județene
pentru ocuparea forței de muncă/Agenția Municipală pentru Ocuparea
Forței de Muncă București (AJOFM/AMOFM) și centrele regionale de formare
profesională a adulților (CRFPA), și stabilește modul de realizare a
activității de anulare a obligațiilor de plată accesorii în conformitate
cu prevederile cap. II – Anularea unor obligații accesorii din
Ordonanța Guvernului nr. 6/2019 privind instituirea unor facilități
fiscale.
Prin obligații bugetare administrate de ANOFM
prin entitățile publice subordonate se înțelege obligații financiare
principale reprezentând debite provenite din nerespectarea Legii nr.
76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea
ocupării forței de muncă, precum și alte debite pentru care, potrivit
actelor normative în vigoare, AJOFM/AMOFM și CRFPA au competențe în
stabilire și recuperare, precum și obligații accesorii aferente
acestora, stabilite prin:
a) decizii de imputare emise de AJOFM/AMOFM/CRFPA;
b) procese-verbale de control întocmite de structurile control din cadrul AJOFM/AMOFM;
c) hotărâri judecătorești emise de instanța competentă;
d) decizii/procese-verbale referitoare la obligațiile bugetare accesorii.
Prin obligații bugetare administrate de ANOFM prin entitățile publice subordonate se înțelege inclusiv obligațiile bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii, existente în evidența AJOFM/AMOFM/CRFPA în vederea recuperării.